Dag 3: Sequim – Hoquiam

Dag  : (8 Juni 2013) Port Angeles – Hoquiam 325 km.

Wat hebben we geslapen 😉 wel waren we om 6:30 uur wakker, rustig opgestaan en het verslag met de foto’s geplaatst. Om 8:00 uur ging ik me eerst maar eens melden bij de receptie, maar deze vriendelijke mevrouw zei dat we het goed hadden gedaan. Dus kunnen we met een gerust hard gaan ontbijten, het bleef lang rustig op de camping ook wij deden het erg rustig aan. Vannacht hebben we een beetje regen gehad, en ook nu wil de zon er nog niet echt doorkomen. Rond 10:15 uur  zijn we van de camping vertrokken en nog even verderop naar de Walmart gegaan voor de laatste kleine dingen die we vergeten waren. Om 11:00 uur gingen we dan echt op pad, we moeten eerst langs het Visitor Centre want we willen een Annual Pass (park pas) kopen voor alle natuurparken die we deze vakantie nog tegen komen. Dit is goedkoper dan overal dagkaarten te kopen, na het Visitor Centre lag gelijk de  Hurrican Ridge road deze was 32 km lang en boven op de top was er ook weer een Centre en vele mogelijkheden om van de omgeving te genieten. En zoals jullie aan de foto’s kunnen zien hadden we inmiddels volop zon en was het daarboven schitterend. Wel moesten we dezelfde weg weer terug, dit was geen straf uitzicht was schitterend met onderweg vele stopplaatsen om foto’s te maken. Al met al ging er meer tijd inzitten dan we gedacht hadden en toen kwamen we ook nog onze 2 nieuwe vriendjes tegen. Deze waren totaal niet bang, en nadat ze veelste dichtbij kwamen zijn we maar ingestapt en weggegaan eigenlijk zou het andersom moeten zijn. Maar ik denk dat deze al vele toeristen tegen waren gekomen.

We wilde ook nog even gaan kijken bij de Elwha dam, maar hier was een heel gebied afgesloten voor reconstructie dus deden we alleen de kleine wandeling naar Madison Falls. Hoe verder we richting Forks reden dus richting kust hoe meer de bewolking vanaf zee het land op kwam. Hier en daar reden we dan ook in de bewolking (motregen), we besloten om de overige Senic routes over te slaan en richting Hoquiam te rijden. Highway 101 is op zich een mooie route maar af en toe kwam je een bult over en dan zag je een rechte weg voor je zover je kon kijken. Eenmaal rijdende viel het eindeloze niet op want onderweg was er genoeg te zien, en toen eenmaal de zon er weer doorkwam was het echt genieten. Had alleen niet in de gaten qau kilometers want ons fordje begon alweer dorst te krijgen.  Zat gelukkig wel een waarschuwing op die opeens begon te piepen we zouden nog 80 km kunnen rijden en gelukkig hoefde we er nog maar 15 :-). De camping zat eigenlijk vol, maar er werd een plekkie voor ons vrij gemaakt, heerlijk aan het water met genoeg wandelpaden rond om ons heen. Waar we dan ook even hebben gewandeld nadat we de nasi ophadden en de boel weer aan de kant was. Nu ik dit verhaal typ zitten we aan de koffie, en het zonnetje schijnt nog steeds, we horen de vele vogels wel maar ze laten zich helaas niet zien. Alleen tijdens de wandeling een reiger gespot, maar na 1 foto vond hij het genoeg en ging er ook vandoor.