Dag 4: Hoquiam – Mt Rainier

Dag 4: (9 juni 2013) Hoquiam – Mt Rainier (Ohanapecosh) 260 km.

wow we waren al om 6 uur wakker, de zon scheen al volop, omdraaien en verder slapen lukt dan echt niet meer, dan maar even chatten met Nederland. Daarna rustig ontbijtje, optutten, tanken legen, water vullen en om 9 uur reden we van de camping. Ons Fordje was nog steeds aan het zeuren dat hij dorst had dus dat eerst maar geregeld. Officieel moet je naar binnen lopen een bedrag noemen wat ze van je credit card schrijven en dan kun je voor dat bedrag tanken. Maar ik zei tegen de dame hou alstublieft de kaart even hier dan kan ik hem helemaal vol gooien want ik weet niet wat er precies ingaat. Nou bij $201.05 dollar stopte dan eindelijk de pomp :-) voorlopig mag ons Fordje niet meer zeuren.

Vanaf Olympic hebben we echt een schitterende route naar Mt Rainier, de zon begon goed te schijnen en Mt Rainier dook iedere keer tussen de bomen door. Maar zoals bekent bleef er om de top een wolk hangen, echt een raar gezicht voor de rest kraak heldere blauwe lucht behalve om de top van Mt Rainier. Voor de ingang van het park was er file, goh we zijn dus niet alleen. Op zich merk je de vele auto’s door het park niet maar bij de weinige en kleine parkeerplaatsen is het dan wel even lastig met een 30 ft (9 meter) camper. Maar wat we wilde zien hebben we gezien, we hebben de wandeling naar Narada falls gedaan, 1,1 mile normaal zal het wel makkelijk te doen zijn maar er lag nu nog ijs en sneeuw. Dus het was uitkijken en het werd een survival tochtje wel lachen want steeds zag je mensen slieren en glijden. Dus dolle pret en gelukkig was de waterval zeer zeker de moeite waard incl. regenboog. We vervolgen onze weg naar Visitor Centre Paradise goh nog meer mensen en auto’s we moesten de camper ver beneden parkeren en lopen naar het centre, ging wel bult op en het was behoorlijk warm. Wat je niet zou denken op die hoogte, in het centre kregen we te horen dat alleen Ohanapecosh camping open was. En een uur geleden waren er nog 40 plaatsen open, aangezien we boven toch geen wandelroutes konden lopen door de sneeuw besluiten we om maar rustig af te dalen naar Ohanapecosh campground. Onderweg nog verschillende foto momenten gehad, en zelfs Mt Rainier zonder wolk om de top :-) Rond 16:00 uur arriveren we op de camping het is zelf registratie dus even plekkie zoeken voor $12 dollar konden wij overnachten. We drinken even wat en gaan dan de 2,5 miles Silver falls trail lopen. Zaten nog verschillende hoogte verschillen in, maar na 45 minuten hadden we de falls bereikt. Via de andere kant ging de behoorlijke wandeling van nog eens 45 minuten weer terug. Ondanks dat we geen wild zijn tegen gekomen en maar 1 vogel hebben gespot was het toch een hele mooie wandeling. Eenmaal terug bij de camper eten koken, en rond 19:00 uur zaten we aan de aardappels, erwtjes en varkensfile. We hebben dus weer een schitterende dag gehad, mooie route, mooi weer en ondanks dat we niet veel konden wandelen erg genoten van Mt. Rainier national park.

Gereden: 260 km. Camping: Ohanapecosh campground Located on State Route 123, four miles north of State Route 12