Dag 2 : Vancouver – Sequim

Dag 2 : (7 Juni 2013) Vancouver – KOA-Port Angeles-Sequim 246 km.

Wat een nacht, uiteraard weet je het maar je hoopt toch altijd dat je beter en langer slaapt. Maar helaas waren we lokale tijd al om 4:30 uur klaar wakker. Beetje gedraaid en gemierd en er toen toch maar uit, en koffie zetten, daarna uitgebreid douchen en nog maar wat lezen rond 7:30 uur zijn we gaan ontbijten. Om 8:30 uur heb ik het hotel laten bellen naar Cruise Canada en helaas kregen we te horen dat we de  camper pas om 14:00 uur op konden halen. Dat was even minder maar gelukkig hoefde we pas om 12:00 uur uit te checken het zonnetje scheen volop, en we hebben ons wel vermaakt maar het is toch zonde van de tijd.

Om 13:30 uur kwam de taxi voorrijden en om 13:50 uur waren we bij Cruise Canada, we waren niet gelijk aan de beurt maar al met al ging het toch wel redelijk snel en reden we rond 15:00 uur met een redelijke nieuwe Ford met 50 duizend op de teller het terrein af. Uiteraard was het erg druk richting Seattle i.v.m. de brug die 2 weken geleden instorten, om 18:30 uur stonden we bij de key stone ferry en kregen we te horen dat we om 19:30 uur zouden oversteken naar Port Townsend. Beetje laat allemaal was niet helemaal zo gepland maar nu konden wel de koffers uitpakken. De overtocht ging snel en het waaide op het ding, was echt niet normaal maar gelukkig wel mooi weer dus een paar foto’s gemaakt. Om 20:15 uur waren we weer aan het rijden, en de boodschappen moesten ook nog gehaald worden gelukkig zijn hier de Walmart en de Safeway 24 uur per dag open dus dat is geen probleem. Eerst maar naar de Safeway voor de grootste stoot boodschappen, $104 dollar lichter maar de kar tot de nok gevuld kunnen we met de etenswaren een paar dagen voorruit. Nu nog even naar de Walmart voor de overige dingen, het belangrijkste voor ons een koffiezet apparaat ja en dit jaar was hij nog goedkoper $8,65 dollar voor 12 cubs dan gaan we toch niet met een keteltje water klooien. Om 22:0 uur gingen we weer op pad en waar we al bang voor waren op de camping was natuurlijk de receptie gesloten gelukkig had ik gereserveerd en hadden ze nacht registratie, wel lastig om in het donker je plekkie te vinden. Na 3 a 4 rondjes rond crossen hadden we hem dan gevonden nu snel alle boodschappen weg pakken even rustig zitten en dan snel onder de wol toen de lampen uitgingen was het inmiddels 24:30 uur en dat vanaf vanmorgen 4:30 uur was dus een behoorlijke lange dag. Een paar foto’s bij het hotel, cruise canada onderweg en de ferry.

Gereden: 246 km camping: KOA-Port Angeles-Sequim 80 O’Brien Road, Port Angeles WA 98362,