Dag 11: Yellowstone

Dag 11: (16 Juni 2013)  Yellowstone – Yellowstone 148 km.

Vannacht heeft het gevroren, nu snappen waarom we gisteren avond bij het rondje camping de bordjes zagen kranen laten druppelen ivm vorst :-) Dus blij dat we de propane hadden gevuld we konden dus het kacheltje even flink laten brullen. Rond 8:45 uur gingen we weer op pad, de zon stond inmiddels hoog aan de hemel en bij de eerste stop konden de vesten alweer uit. We stoppen eerst bij Roaring mountain dit is een berg waar aan veel gaten en scheuren de stoom komt, was wel tegen zon in maar de foto is aardig gelukt. Iets verderop staan er weer auto’s stil, dus parkeren en vragen wat ze zien. Het is weer een Grizzly. Hij wil niet echt achter de struiken vandaan komen. Dan stoppen we om een foto van de mooie omgeving te maken ik zie een vogel overvliegen en maak met veel geluk foto’s, er stoppen meer mensen die hadden de vogel achtervolgd en gehoopt hem hier op de foto te zetten maar hij was ineens spoorloos. Moet nog opzoeken welke vogel, ze hebben me het wel gezegt, want ze hadden boekjes bij zich waar hij in afgebeeld stond. Man baalde wel een beetje en ik had gewoon een lucky shot :-) We maken nog een paar stops om de omgeving te fotograveren en gaan dan naar Mammoth Hot Springs, met de camper mogen we de drive niet doen dus we gaan aan de wandel. Er waren nog een paar mooie terrassen te zien maar velen stonden er ook droog. We lopen een tijdje rond, en gaan dan met de camper verder naar de lower terrassen hier alleen een foto gemaakt van het overzicht we hadden geen zin om de loop te lopen. Als we net het dorp passeren zie ik iets in de lucht, en zie meer mensen omhoog kijken. Camper gewoon dubbel geparkeerd want deze wou ik zeer zeker zien en op de foto zetten. Het was dan eindelijk de Bald Eagle, wat is het toch een schitterende vogel en groot. Na een tijdje genoten te hebben rijden we naar de North Entrance want we wilde uiteraard wel even de poort op de foto hebben, daarna nog even in het stadje rondgelopen door de giftshops blijft leuk en aangezien we de staatsgrens waren gepasseerd en dus in Montana waren hadden we ook geen tax :-)

We rijden de weg weer omhoog en gaan nu richting Tower Roosevelt hier hadden we weg werkzaamheden dus weinig stop mogelijkheden. Net voorbij Tower Roosevelt stoppen we wel bij Tower Falls, we maken een foto van vanaf het platform want de trail naar beneden was gesloten. We rijden door naar Canyon want we haden North rim drive eerder deze week niet gedaan ivm het slechte weer. We lopen eerst de Brink of the Lower Falls wat een afdaling was dit, het uitzicht was schitterend met een regenboog in de Canyon maar we moesten de klim ook weer omhoog maken. We rijden door naar Lookout point hier was een korte route naar een uitzicht punt, we konden hier wel redelijk goed het nest van de Osprey zien. We nemen ook nog Grand vieuw mee, het blijven nou eenmaal mooie vergezichten en met de zon op de Canyon zie je mooi alle verschillende kleuren. Net als we gedacht hadden alles te hebben gezien is er ook nog Inspiration Point die slaan we natuurlijk niet over. Dan komen we toch echt aan het einde van de one way drive van de North Rim. We doen nog even brink of the upper falls road om de upper falls van bovenaf te bekijken ook hier komt de zon er weer goed op en hebben we weer een regenboog. We zijn toch wel een beetje moe en versleten inmiddels, maar wel willen ook nog de Norris Geysers zien we zijn er al 2 dagen aan voorbij gereden, en aangezien we er dichtbij op de camping zitten gaan we er nu toch even langs. We lopen niet meer de trails, vandaag al zoveel gelopen en met deze temperaturen en op deze hoogte valt dat niet echt mee. Dus we maken een overzichtsfoto en gaan dan richting camping. Om 17:15 uur staan we weer op ons plekkie en weten we niet hoe snel we onze schoenen uit moeten trekken. Het was een schitterende dag en een mooie afsluiting van ons bezoek aan Yellowstone. Morgen gaan we rustig op pad en verlaten we het park via de North East entrance door Lamar Valley, via de Bearthoot highway naar Red Lodge. Waar we de camping hebben gereserveerd :-) De planning is redelijk vroeg aan te komen, zodat we het heerlijk rustig aan kunnen doen en evt nog een wasje kunnen draaien.

Gereden: 148 km. Camping: Norris Campground  Norris Campground Rd WY 82190, Verenigde Staten